Total Pageviews

Monday, January 21, 2013

Doa Sempena Hari Lahirku, 23 Tahun.

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah... Ya Allah untuk usia yang telah engkau berikan (22-01-2013), Terima kasih juga atas setiap rezeki yang engkau berikan, terima kasih untuk setiap ujian dan dugaan yang engau turunkan, terima kasih juga segala bakat dan ilham yang engkau anugerahkan. sesungguhnya terlalu banyak yang telah engau anugerahkan kepada ku, namun terlalu kecil pengabdian ku kepada Mu Ya Allah... Ampunkanlah aku ya Allah...



Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa, aku tersilap, dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihmu, engkau tetap melindungiku walaupun terkadang aku kalut merungut ketika saat-saat aku lemahku datang, aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai khaliq walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih...

Ampunkanlah aku ya Allah, apabila aku merintih nasibku di hadapan mu ya Allah, kalau bukan kepada Mu, maka kepada siapalah tempat aku mengadu?.. aku tidak pernah menyesal akan kewujuda aku di dunia ini ya Allah, namun aku adalah hambamu yang dhaif dan lemah. adakalanya aku kurang kesabaran, ada masanya aku goyang keimanan, ada masanya aku terikut bisikan syaitan, namun dengan kasih sayang dan rahmatmu, engkau menarikku kembali daripada kesesatan.

Dalam usiaku yang meningkat ini, aku ingin lebih dekat kepada mu ya Allah, dalam usiaku yang semakin menjauh ini, aku ingin selalu merinduimu ya Allah, dalam usia yang meniti senja ini, aku ingin sekali menyambut penggilan kaabah mu ya Allah, dalam usia ini juga, aku inginkan ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesedaran dan kerendahan hati, tanpa berhenti menghulur kasih kepada yang sudi...

Ya muhaimin... pimpinlah tangan hambamu ini, pimpinlah hati hambamu ini, pimpinlah langkah hambamu ini agar sentiasa berada di landasan kebenaran, ya Al-Qudus, sebagai hambamu yang hina dina ini, aku takkan mencapai tahap kesempurnaan, tapi kasihanilah aku bimbingilah aku agar aku mampu meniti titian siratullmustakim Mu dengan tenang dan pantas ya Allah...



Ya al-Hakim, berikanlah aku ilham dan kekuatan untuk aku terus kuat dan mampu untuk menyampaikan dakwahMu kepada insan yang lain, hulurkanlah aku kebijaksanaan dalam menyebarkan dakwahMu ya Allah, dan jauhkanlah daripada sifat riak, dan ikhlaskan aku dalam setiap pekerjaan yang aku lakukan..

Terima kasih atas segala takdir yang telah engkau tetapkan kepada ku ya Allah.. aku bersyukur atas segalanya Alhamdulillah...engkaulah yang maha besar lagi maha agung..

Terimalah permohonan hambamu yang sedang bermusafir di bumi Mu ini Ya Allah...


No comments: